VeloCamp - zaříkávání Slunce.

26.dubna - 28.dubna 2002

Startovní číslo musel mít každý účastník Po loňském PekloCampu, kde byla taková zima a vlhko, že i pivo hřálo jsme se i letos rozhodli zúčastnit jarního srazu příznivců časopisu Velo. Jeli jsme ve čtyřech. Michal Šindelář, moje píšící maličkost a Radek s Tůčou.

Místo konání bylo posunuto oproti loňsku jenom o několik kilometrů dále do kempu Zvůle blízko Kunžaku v České Kanadě. Většina z nás už tuhle oblast docela dobře zná, protože jsme měli v okolí již několik oddílových akcí. Počet účastníků byl zvětšen z původních 150 na 250 a bylo opravdu znát, že z loňského komorního setkání se stává masovka.

Sobotní ráno. Jsme oblečení jak v zimě. Ubytování bylo rozděleno do dvou kempů vzdálených od sebe necelý kilometr. V jedné části se podávala jídla a v druhé zase rožnilo prase a byla hospoda. Strategicky jsme bydleli v té části s hospodou. Někdy se nevědělo, kde přesně bude probíhat ta která část programu. Jinak chatičky byly docela pohodlné, každá s vlastní kuchyňkou a lednicí.

Předpověď nebyla moc příznivá, a tak jsme s sebou měli dostatek oblečení, abychom odolali i loňským krutým podmínkám. Už večer se dalo do pořádného deště a pršet přestalo až ráno. Při pohledu na vytopenou hospodu, všudypřítomné bláto a zubama jektajícího Michala, když vykoukl z chatky, mě napadlo, že historie se opakuje. Nicméně už nepršelo, a tak i mě donutili obléci se do zimního vybavení jako při první zimní vyjížďce a nasednout na kolo. Už předem jsme se rozhodli, že pojedeme jenom kratší trasu, a že si jí možná ještě zkrátíme se skupinou kolem Zvířete a Siskaře.

Kola hezky do chatičky i s blátem. Na startu v druhé části kempu je už pořádný nával. Spousty bikerů se vydávají na dlouhou trať. Vidíme i redakci Vela, která se očividně nechystá na kolo, protože ještě chytá dech po včerejší panákové smršti. V 10:15 se dáme do pohybu na kratší vyjížďku, která má měřit asi 60km. Máme s sebou mít několik vůdců různé výkonnosti. Viděl jsem však jenom jednoho a po průjezdu Českým Rudolcem po 10 kilometrech nás je už asi jenom 15. Bláta je sice hodně, ale k promočení to nestačí. Kolo v takovém terénu vůbec nejede, a tak mě už po dvaceti kilometrech bolí nohy. Míjíme Slavonice a projíždíme Starým Městem.

Na nejznámějším místě oblasti, Landštejně, se opět potkáváme se Siskařem, který rozumně opustil skupinu chrtů a dojel sem po vlastní ose. Chceme tady obědvat, ale v jedné restauraci se jako obvykle koná svatba a Holubník má zavřeno. Chrti pokračují bez oběda a my vytváříme vlastní skupinu Hospoda. Nikdo ovšem netuší, že do hospody to bude ještě hodně daleko. Volíme žlutou značku a jedeme po ní až do Hospříze. Teprve tam, po 60 kilometrech a ve tři odpoledne nacházíme restauraci s teplým jídlem. Porce jsou skvělé, Regent jako obvykle nepoživatelný. Zpět do Kunžaku vede pěkná červená a okolo páté hodiny jsme v chatičce. Na tachometru bylo skoro přesně 80km.

Pepa si to dává. Musíš si věřit! Večer je na programu exhibice a škola trialu Pepy Dresslera. Pepa se o dvě hodinky opozdil a zdůvodnil to slovy: "Byl jsem si zase po dlouhý době vyzkoušet zazávodit a jsem vyhrál jsem mistra republiky, tak jsem se zdržel na vyhlášení." V jeho podání vypadá všechno hrozně jednoduše. Prostě se nesmíš bát a říct si, že to dáš. A je to. Skákal tam po velkých balvanech v lese a přitom vysvětloval, jak to dělá. Docela poučné. Zatím ale trénujeme jenom tu rovnováhu. Po exhibici přišla na řadu skupina Atlantic v jídelně, ale my jsme dali přednost pečenému praseti a Budvaru za 10,- Kč.

V neděli bylo o poznání lépe a o 10 stupňů tepleji. Přesto jsme vyjeli v dlouhém dresu a s vestičkou. V úmyslu bylo projet si okolí, najet maximálně 40km, dát si dobrý oběd a do tří hodin se vrátit do kempu. Jeli jsme z počátku opačně než v sobotu. Dojeli jsme do Jindřichova Hradce a pak do té samé osvědčené restaurace. Tentokrát jsme seděli venku, někteří i do půl těla. Zpátky rychle po silnici, abychom stihli předávání chatiček.

Odjíždíme kolem čtvrté hodiny s pocitem, že to byl příjemně strávený víkend. Na jednu stranu se z VeloCampu stala trochu masová záležitost, na druhou ale zase v podstatě zajištěné ubytování s polopenzí, kde člověk nemusí nutně absolvovat předepsaný program.